Satsar på exklusiva bostäder

 
  • JM:s vd Johan Skoglund i visningslägenheten med premiumstandard i Liljeholmen. Foto: Susanne Bengtsson

    JM:s vd Johan Skoglund i visningslägenheten med premiumstandard i Liljeholmen. Foto: Susanne Bengtsson

  • I premiumlägenheten är köket exklusivt med stenskivor, köksö och färre överskåp.

    I premiumlägenheten är köket exklusivt med stenskivor, köksö och färre överskåp.

  • Badrum i premiumstandard. Foto: Susanne Bengtsson

    Badrum i premiumstandard. Foto: Susanne Bengtsson

  • Elementskydd ingår som standard.

    Elementskydd ingår som standard.

  • Stora inglasade balkonger.

    Stora inglasade balkonger.

Föregående
Nästa
 
Premium, original eller smarta kvadrat?
JM lanserar ett nytt boendekoncept där kunderna kan välja standard och prisklass på sin bostad.
– Vissa är beredda att lägga mer av sin disponibla inkomst på boendet, säger JM:s vd Johan Skoglund.

Nyproduktionsmarknaden har hittills erbjudit en typ av bostad. Men som ett svar på en allt mer diversifierad bostadsmarknad, där vissa kunder är villiga och har möjlighet att lägga en stor del av sin budget på boende medan andra hellre prioriterar annat eller inte har samma möjlighet, lanserar JM tre helt nya boendekoncept: Smarta kvadrat, Original och Premium.

De olika koncepten erbjuder olika standard och prisnivå.

– Det här är en utveckling av våra kunders behov. Vi vill växa och måste anpassa oss efter vad kunderna Satsar på lyxstandardefterfrågar. Undersökningar vi gjort visar att vissa målgrupper, särskilt i Stockholm och Oslo, är beredda att lägga en större del av sin disponibla inkomst på boendet och istället göra avkall på andra saker som till exempel resor, säger Johan Skoglund.

Han konstaterar också att livsstil och individuella behov påverkar valet av bostad mer än vad ålder gör.

– Tidigare har främst äldre kunder, som sålt villan, köpt dyrare bostäder. Men så är det inte längre. Livsstil och individuella behov är viktigare än ålder.

Premium vänder sig till dem som söker ett unikt hem med det lilla extra. Här ingår bland annat dyrare materialval, exklusiva vitvaror, vinkyl, digitala lösningar, fiskbensparkett, elementskydd och en separat tvättstuga som är skild från badrummet.

– Det går att göra tillval även i våra originallägenheter, men inte i nivå med denna standard. Samtidigt som vi får önskemål om högre standard så ökar också efterfrågan på vår boendeservice med till exempel inredningshjälp och digitala installationer, berättar Johan Skoglund.

JM erbjuder också ett nytt koncept till de kunder som vill bo funktionellt och prisvärt. Smarta kvadrat är ett alternativ för kunder som vill ha ett yteffektivt och prisvärt boende, utan att för den skull tumma på kvaliteten. Priserna kan hållas nere genom en effektiviserad produktionsprocess.

Sedan tidigare erbjuder JM ett hållbart boendekoncept som utformats för att passa en bredare kundgrupp, detta erbjudande kommer att finnas kvar under namnet Original.

– 70 procent av våra bostäder kommer att utformas som original, medan premium och smarta kvadrat utgör 10-15 procent vardera.

Premium och original-koncepten kan blandas i ett projekt, antingen i olika hus eller på olika våningsplan. Smarta kvadrat byggs som separata projekt.

JM:s första projekt där man lanserar premium-konceptet blir Dalénum på Lidingö med säljstart till hösten 2017. De nya boendekoncepten kommer även att lanserar i Norge och Finland i höst.

 



 

Taggar

JM

 

Lediga jobb

Visa alla lediga jobb