Sökes: rörmokare med modellambitioner

 
  • I en kampanj på sociala medier söker Dahls nu efter bilder på rörmokare som vill vara med i väggkalendern. Här är några av bidragen som hittills taggats med #dahlkalender. Foto: Instagram

    I en kampanj på sociala medier söker Dahls nu efter bilder på rörmokare som vill vara med i väggkalendern. Här är några av bidragen som hittills taggats med #dahlkalender. Foto: Instagram

Föregående
Nästa
 
VVS-grossisten Dahl fyller 100 år i år och firar bland annat med att ge ut en väggkalender för 2018, till förmån för Barncancerfonden.I en kampanj på sociala medier söker de rörmokare med glimten i ögat och hjärtat på rätta stället.
– Det finns ingen liknande kalender och jag tror att världen har väntat på något sådant, säger Lisa Brattmyhr, på Dahl.

– Eftersom vi firar 100 kalenderår så tycker vi att det passar bra med en kalender. I den vill vi lyfta fram och hylla våra kunder, för utan dem hade vi inte funnits i 100 år, säger Lisa Brattmyhr, chef för marknadskommunikationen på Dahl.

Att valet föll på rörmokare var självklart: Sedan Dahls svenska del startades 1917 har det hänt åtskilligt inom rörmokaryrket. Då var det utedass som gällde för majoriteten svenskar, i dag är det betydligt högre krav på den sanitära miljön både hemma och på jobbet.

Sedan finns det ytterligare ett skäl:
– De är en tacksam och rolig yrkeskår att göra något sådant här med.

Just nu pågår castingarbetet för att få fram de tolv deltagarna till väggkalendern. Via Dahls sidor på Facebook och Instagram och hashtaggen #dahlkalender, kan intresserade rörmokare skicka in sina bilder. Det går också bra att mejla in bilder till Dahl.

Gensvaret har varit gott.
– Det kommer in en massa bilder och jag kan säga direkt att det inte kommer bli lätt att välja ut de som ska vara med. Rörmokare är ju ofta lite ormmänniskor när de jobbar – ska man installera en blandare i diskbänken behöver man ju liksom vara både under och ovanpå samtidigt, så många av bilderna vi får in är väldigt kreativa, säger Lisa Brattmyhr.

Fram till sista maj kan den som vill vara med skicka in sina foton.
Efter det kommer tolv personer att utses. De blir sedan proffsfotograferade till den kommande kalendern.
– Det blir tolv huvudbilder kan man säga, men alla som skickat in foton kommer att få vara med på något sätt i kalendern.

2018-års Rörmokarkalender kommer att säljas i Dahls butiker i slutet av året.
Kalendern kommer att kosta 100 kronor, och överskottet från projektet går direkt till Barncancerfonden, en organisation som Dahl stöttat även tidigare.

Lediga jobb

Visa alla lediga jobb
 
 

 

Relaterade artiklar

Prenumerera

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Anmäl dig här!