”Det unika är uppmärksamheten”

”Det unika är uppmärksamheten”
Skanska har uppdraget att sanera efter BT Kemi på totalentreprenad. Själva arbetet är inget ovanligt för företaget. Det unika med projektet är i stället den stora uppmärksamhet det röner.

— Normalt är media inte alls intresserade av såna här projekt. Men här är media betydligt mer uppmärksamma. Det är historien bakom BT Kemi som är unikt. Det har varit uppmärksammat under så lång tid, alla över 35 år känner till BT Kemi, säger Joakim Gustafsson, Skanskas projektchef för saneringsarbetet.

För både Skanska och Svalövs kommun har det stora intresset för projektet krävt extra insatser i form av pressmeddelanden och presskonferenser.
— Normalt sett har vi bara kunden att prata med, säger Joakim Gustafsson.

Relaterade artiklar

Bygger ny hotelldel i form av en båt
Tecknar avtal om bygge av kontor värt 800 miljoner
Bygger ut anstalten för 900 miljoner kronor
Nu är Karlatornet högst i Norden