Nyheter

Ny på jobbet

Cajsa Lindgårdh. Foto: Jonas Kunze.

Hallå där Cajsa Lindgårdh, ny marknadsansvarig på Forsen Projekt!

Ny på jobbet – vad ser du mest fram emot?

– Först och främst vill jag lära känna alla, företaget och marknaden. Och så klart kunderna och deras behov. Det roliga med jobbet är att min roll är väldigt bred. Jag kommer att få jobba med flera olika ansvarsområden inom kommunikationsspannet. Det tar ju ett tag som ny innan man känner sig varm i kläderna, så det gäller att skynda långsamt. Men, det är jättekul att börja på nytt jobb och jag känner mig varmt välkommen.

Forsen verkar vara inne i ett expansivt skede. Vart är ni på väg?

– ”Uppåt framåt” är en bra sammanfattning. Vi är inne i en spännande fas med både befintliga och nya duktiga kollegor och kommande rekryteringar. Vi har en relativt ny HR-chef och en HR-specialist som ska ansvara för rekrytering och utbildning och vi jobbar med våra interna värderingar och företagskultur. För det vet ju alla, att varumärken byggs inifrån. Eller hur? Men vi har också många spännande projekt, varav flera CM-projekt, och fler ska det bli.

Är det lätt att rekrytera rätt kompetenser?

– Lätt och lätt. Det kräver ju sin insats, och duktiga människor får ofta flera erbjudanden, men vi har en sund företagskultur och spännande projekt, vilket väger tungt. Här trivs man. Vi har också, som sagt, anställt duktiga människor som ska sköta det här. Det ska ju också vara rätt åt båda hållen, både för företaget och den kommande kollegan. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och vår ledning med vd Bengt Johansson i spetsen brinner för de här frågorna.

Vad gör du helst när du är ledig?

– Det är väl nu man ska säga att man tränar inför något kommande maraton och underhåller sin surdeg i kylen? Men jag erkänner, jag gillar att ta det lugnt, sitta på verandan med maken och njuta av solnedgången, titta på TV och pyssla i trädgården. Plus, med tre barn och en hund finns det alltid något att göra. (Jag tränar regelbundet också).

 

Cajsa Lindgårdh har en bakgrund främst inom fastighet och IT och en bred erfarenhet inom hela kommunikationsspektret. Närmast kommer hon från Jernhusen AB där hon i sin senaste roll ansvarat för marknadsföringen av Stockholms Centralstation. Hon tillträdde tjänsten den 28 april.