Projektledare - Fastighets AB Förvaltaren

 
Projektledare - Fastighets AB Förvaltaren


Förvaltaren är Sundbyberg stads allmännyttiga fastighetsbolag och har 
sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. 
Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar vi till ett 
växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. 
Förvaltaren ingår i den kommunala koncernen Sundbybergs stadshus AB, 
med fyra systerbolag som ansvarar för Lokalfastigheter, Avfall och vatten, 
Stadsnät och Bredband.


Fastighets AB Förvaltaren befinner sig i en expansiv 
fas där nya stadsmiljöer växer fram samtidigt som vi satsar på det befintliga 
beståndet inom kommunen. Fastighets AB Förvaltaren planerar för en mängd 
nya bostäder under de närmsta åren, vill du vara med på vår resa?

Vi söker nu projektledare som vill vara med och driva projekten i Sundbyberg!

Tjänsten

Som projektledare har du helhetsansvar för ett antal projekt, både nyproduktion 
och ombyggnation. 
Du har en tät dialog med konsulter, entreprenörer och förvaltare. 
I din roll som beställare ansvarar du för helheten i dina projekt från framtagande 
av beslutsunderlag och kalkyler till projektering, genomförande och uppföljning. 
I ditt ansvar ingår tid, teknik, lagkrav, miljö, energi och ekonomi. I teamet finns 
projektledare, projektsamordnare och controller. 
Du utgår ifrån Fastighets AB Förvaltarens trevliga kontor i Hallonbergen centrum 
och rapporterar till projektchefen.  

Arbetsuppgifter

*Planering och genomförande av ny- och ombyggnadsprojekt
*Ta fram investeringskalkyler, projektplaner och redovisa ärenden till styrgrupp
*Tillsammans med upphandlare upphandla, förhandla och värdera anbud
*Följa upp konsulter och entreprenörer i samband med genomförande av projekt
*Samverkan med kommun och andra lokala aktörer och organisationer i samband med projekt
*Samverkan med interna resurser inom organisationen inom ramen för respektive projekt
*Entreprenad- och myndighetsbesiktningar i samband med projekt

Kvalifikationer
*Vi ser att du har en civil- eller högskoleingenjörsutbildning med inriktning väg och vatten, 
bygg, arkitektur, projektledning eller motsvarande
*Erfarenhet från liknande befattningar inom bygg- och fastighetsbranschen 
(projektledare, platschef, byggledare, arbetsledare, projektör m.fl.)
*Erfarenhet av beställarrollen är ett krav d v s genomföra entreprenadkontroll, 
planera för entreprenadbesiktningar och provningar
*Erfarenhet av beställarrollen är ett krav
*Kunskap och erfarenhet från byggnadsprocessen
*Kännedom om aktuella och gällande lagar och förordningar kring byggprocessen
*Erfarenheter som användare av underhållsrapporterings- och planeringssystem
*Förhandlingsvana och erfarenhet av upphandlingsprocessen, LOU är meriterande 
*Goda kunskaper i Office-paketet
*Meriterande är erfarenhet och kunskap om installationstekniska system

Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är van att arbeta självständigt och driver 
dina projekt effektivt och ekonomiskt. 
Du tar egna initiativ och gillar att lösa komplexa problem. Vi ser dig som är trygg i 
dig själv och är bra på att hantera beställare och samarbetspartner på ett lugnt 
och metodiskt sätt. Du trivs med att arbeta med andra människor och kommunicerar 
på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är 
klara för alla berörda parter. Du har väl grundade och tydliga värderingar och förmåga 
att tänka begreppsmässigt på frågor ur ett etiskt perspektiv. 
För att bli framgångsrik i rollen som projektledare tror vi att du har förmågan att 
formulera dig tydligt i både tal och skrift.  

Du identifierar dig med Förvaltarens värdegrund:
*Vi gillar människor
*Vi lyssnar nyfiket och vågar utmana
*Vi säger och gör saker vi kan stå för   

Vi erbjuder dig:
*En stark värdegrund, Förvaltaren värderar worklife balance – på riktigt
*Bra gemenskap
*Jämställdhetsfrågor högt på agendan, av 15 chefer i organisationen är sju av dessa kvinnor
*Mångkulturell arbetsplats
*Fina förmåner, bland annat friskvårdsbidrag, rikslunchkort eller SL-kort

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Fastighets AB Förvaltaren med Fasticon Kompetens AB. 
Därav är Fastighets AB Förvaltaren önskemål att alla samtal och mail kring tjänster går 
till Fasticon Kompetens AB.  
För att söka tjänsten, registrera ditt cv på www.fasticonjobb.se och bifoga ett personligt brev. 
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och löpande. 

Klicka HÄR för att komma till ansökan

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 9 januari 2019. 
Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att 
kontakta ansvarig rekryteringskonsult Vanessa Personne på vanessa.personne@fasticon.se 
eller på 072-389 99 72.
Fasticon är ledande konsulter specialiserade på kompetensförsörjning inom fastighetsbranschen 
och delar av samhällsbyggnadssektorn. För mer information om Fasticon, www.fasticon.se

Lediga jobb

Visa alla lediga jobb
 
 

 

Relaterade artiklar

Prenumerera

Prenumerera och ta del av branschnyheter, analyser, nya projekt, affärer och människorna bakom.
Anmäl dig här!