Så enkelt kan traditionella fastighets- och byggprocesser digitaliseras och automatiseras

Så enkelt kan traditionella fastighets- och byggprocesser digitaliseras och automatiseras

Vid byggprojekt kräver tillvals- och eftermarknadshantering stora administrativa resurser. Genom att digitalisera och automatisera dessa ökar effektiviteten, kvaliteten, spårbarheten och i längden kundnöjdheten.


– Vi kan hjälpa projektutvecklare och totalentreprenörer att bli digitala. Det här är en stark trend och de aktörer som inte hakar på riskerar snart att halka efter, säger Philip Göransson, vd på HomeMaker.

Vid byggnationer och renoveringar förväntar sig kunder att kunna göra tillval av olika typer av inredning och material, som köksluckor, kakelplattor och kranar. För stora byggprojekt med hundratals lägenheter blir det snabbt en enorm mängd information att hålla reda på.

När köpare eller hyresgäster väl flyttar in startar en eftermarknadshantering där fel, vilka nästan alltid uppstår, ska korrigeras. Här finns ofta olika typer av garantier att räkna med. Eftersom byggprojekt i dag ofta involverar många underentreprenörer, är det en stor administrativ börda att hålla ordning på vem som gjort exakt vad.

HomeMaker skapar spårbarhet

Det svenska företaget HomeMaker kan med sina lösningar HomeMaker Showroom och HomeMaker Service fullt ut digitalisera och därmed förenkla dessa processer, hela vägen från kunds köpintresse via all form av ärendehantering till fullständigt slutfört och färdiglevererat projekt.

– Våra lösningar är riktade till bostads-/ projektutvecklare och fastighetsägare men vi erbjuder också ett digitalt gränssnitt för bostadsköparna, vilket de förväntar sig. I dag ska allt ske på nätet för alla parter i processen och vi kan hjälpa företagen med denna förflyttning, avslutar Philip Göransson.

Läs mer på: www.homemaker.io

FAKTA

HomeMaker grundades 2015 med syftet att digitalisera fastighets- och byggbranschen. Med fler än 60 kunder i Skandinavien, fler än 1000 utförda projekt och 45 000 bostäder i våra system är vi en av branschledarna inom tillvals- och eftermarknadshantering. Vi erbjuder en digitaliserad kundresa, från kundens köpintresse till ärendehantering.