BoKlok vinnare av digitalt PR-pris

 
BoKlok vinnare av digitalt PR-prisPriset mottogs av Hanna Sjöstrom, social media manager, Magdalena Stadler, projektledare PR & Public Affairs och Sacha Pardon, PR & Public Affairs Manager. BoKlok kammade hem förstapriset i kategorin ”Bygg & fastighet" i Digital PR Awards, som arrangeras av Mynewsdesk och är ett pris inom digitalt PR-arbete. 

För nyhetsåret 2017 var 30 företag nominerade och BoKlok blev en av de tio vinnarna.

Med Digital PR Awards vill nyhetssajten Mynewsdesk uppmärksamma de kunder som har förstått vikten av att arbeta med ett kreativt och effektivt PR-flöde – som dessutom ger resultat.

I år var 30 företag inom tio olika kategorier nominerade. De nominerade bedömdes utifrån utseende och upplägg på nyhetsrummet, bredd och variation på innehåll samt engagemang, räckvidd och resultat av PR-aktiviteter.

BoKlok kammade hem förstapriset i kategorin ”Bygg & fastighet”, där också Humlegården fastigheter och Fastighetsägarna var nominerade. 

Motiveringen från Mynewsdesk var följande:

”Tydligt regionalt fokus i PR-arbetet vilket ökar relevansen och förbättrar resultatet. Bra mix av företagsnyheter och utbildande innehåll. Nyttjar verkligen sin stora bildbank och lyckas därför leverera ett tilltalande bildspråk.”.

–  Vi har verkligen försökt få till en bra mix av nyheter som ska tilltala allt från politiker till nyfikna kunder. Med det här priset känns det som att vi verkligen är på rätt väg att få ut vårt budskap till fler – att vi bygger prisvärda hem för vanliga människor, säger Hanna Sjöström, social media manager, BoKlok. 

Taggar

BoKlok

 

Lediga jobb

Visa alla lediga jobb