Martin Timell lovordar snus i amerikansk tv

Martin Timell lovordar snus i amerikansk tv
Programledaren Martin Timell snackar snus i CBS 60 minutes. Prilligt bra för Swedish Match som ser bäst potential för tillväxt på just USA-marknaden.

Inte nog med att kreddiga CBS 60 minutes ägnade drygt tolv minuter åt snus, och beskrev hur tobaken i små tepåseliknande påsar gjort sig av med sin hillbillyimage och i stället hittat en cool målgrupp. Eller att Martin Timell, känd från svensk teve, berättar om hur han började snusa för att kunna sluta röka, efter att hans mor avlidit i lungcancer.

Bäst av allt, för Swedish Match, är att en dosa General portion syns tydligt i inslaget.

Läs resten av artikeln, och se inslaget, på Affärsvärldens nätupplaga

Relaterade artiklar

”Utvecklas man inte, så avvecklas man”
Krigets påverkan är både direkt och indirekt
NCC köper danskt entreprenadföretaget
NCC Housing blir Bonava