MFF guld värt – för sponsorn

MFF guld värt – för sponsorn
Malmö FF vann SM-guld i fotboll. Och för storsponsorn Peab är det guld värt.<br> – Vi gläds när det går bra för våra samarbetspartners, säger Gösta Sjöström, informationschef på Peab.

Samtidigt som Malmö FF tog sitt SM-guld i fotboll, bekräftade Peab sin ställning som mångfaldig mästare i fotbollssponsring. Företaget sponsrar även AIK som tog guld förra året, och stöttade Kalmar FF som vann 2008. Vad betyder ett SM-guld i fotboll för er som sponsor? – Malmö FFs guld visar att vi tog rätt beslut att stödja dem. Deras vinst gör att vi får uppmärksamhet och vi förknippas med framgången. Sedan ser vi ju laget som en samarbetspartner, det är klart att vi glädjer oss åt deras framgång, säger Gösta Sjöström. Är ni lagets storsponsor? – Jag kan inte säga exakt hur mycket pengar vi ger till laget, men vi är en av de större sponsorerna. Sedan är ju det speciella och extra roliga att vi faktiskt byggt Malmö FFs hemmaarena. Ni sponsrar andra lag, som AIK. Vilket av lagen hejar du på? – Jag bor ju i Malmö så rent privat tycker jag att det är jättekul att Malmö FF vann, HIF blev tvåa och Trelleborgs FF blev femma. De skånska lagen har haft en bra säsong. Förutom fotboll är Peab aktiv sponsor inom en rad andra idrotter, till exempel ishockey, basket, tennis och handboll. – Att sponsra just idrott är bra eftersom så många gillar det, säger Gösta Sjöström I samband med Malmö FFs guld konstaterade företaget att det är viktigt att förknippas med en bra laganda. Innebär det att ni inte är så pigga på att sponsra till exempel Anja Pärsson eller andra ensamidrottare? – Det är en ickefråga, eftersom det ena inte utesluter det andra. Men vi har en viss förkärlek till idrotter där lagandan är viktig. Så har vi det på våra byggen också, där en god laganda är en nyckel till framgång.

Relaterade artiklar

Peab rekryterar ny affärschef
Bygger om skola i Borås för 240 miljoner
Ny regionchef på Peab
De toppar listan med skolprojekt