Satsar på service dygnets alla timmar

Satsar på service dygnets alla timmar
Beijer Bygg i Bromma - butiken som inte sover. Foto: Beijer Bygg

Nu ska hantverkarna kunna handla byggmaterial dygnet runt. Beijer Byggmaterial i Bromma kommer nu att kunna leverera varor hela natten.
– Vi vill  vara den mest öppna bygghandeln med en tillgänglighet utöver det vanliga, säger Saiva Zalkalns, kommunikationschef på Beijer Bygg.

Beijer Bygg i Bromma utökar tillgängligheten och erbjuder kunden möjligheten att hämta förbeställda ordrar med endast 15 minuters framförhållning, dygnets alla timmar, alla dagar i veckan.

Satsningen att bli Stockholms hantverkscentrum påbörjades redan förra sommaren när Beijer Bromma utökade sina öppettider till 05-23 alla dagar i veckan, inklusive lördagar och söndagar. Nu vässar man servicen ytterligare genom att utöka tillgängligheten till dygnets alla timmar, alla dagar i veckan.

– Kunden lägger en order via vår hemsida och personalen får en indikation samt plockar ihop ordern. Varorna är redo att hämtas inom 15 minuter i en sluss, säger Saiva Zalkalns.

Vilka kunder vänder ni er till?

– Det finns många hantverkare som jobbar dygnets alla timmar och som har en utmaning att få tag på produkter och varor under nätterna. Vi vänder oss till både hantverkare och privatpersoner.  Vi tackar inte nej till någon kund.

I samband med den utökade servicen har även kategori- och tjänsteutbudet breddats. Utöver specialistavdelningen Fasad och Betong som tidigare flyttats till filialen satsar Bromma på en ny avdelning för Säkra jobb, med arbetskläder, personligt skydd och arbetsplatssäkerhet.

Utökat sortiment

Samtidigt fylls det på med uppdaterade koncept inom elverktyg med tillbehör, kakel, klinker och badrumsinredning. Dessutom görs en rejäl expansion av färgkategorin.

-Detta ger oss en unik möjlighet att ytterligare stärka vårt erbjudande till kunderna där Beijer Bromma nu kan leverera en helhetslösning med branschens i särklass bästa öppettider, säger Carina Henriksson, Filialchef.

Genom de förlängda öppettiderna och de uppdaterade kategorierna har behovet av personal och lagerutrymmen ökat.

– Vi har varit tvungna att anpassa lagerytan för att kunna ha en sluss. Det ska vara så säkert som möjligt för personalen samtidigt som kunden ska kunna hämta sin varor på ett säkert sätt.  Vi har dessutom haft möjlighet att anställa fler kollegor och skapar nu nya arbetstillfällen med denna satsning.

Konceptet har testats vid flera av koncernens enheter i Finland.